2014年7月7日月曜日

Avril lavigne "What the hell"

Today I translated the text of the song into Japanese. The song which l translated is “What the hell” of Avril Lavigne.


○Avril lavigne "What the hell"

You say that I'm messing with your head (yeah yeah yeah yeah)
あなたは私があなたの頭をおかしくさせるっていう
All cuz I was making out with your friend (yeah yeah yeah yeah)
あなたの友達と私が仲良くするから
Love hurts whether it's right or wrong (yeah yeah yeah yeah)
正しくても間違っていても恋は人を傷つける
I can't stop cuz I'm having too much fun (yeah yeah yeah yeah)
やめられないわ、だって私すごく楽しいもの
You're on your knees, begging please, stay with me
あなたはは膝まずいて、側にいてとお願いする
But honestly I just need to be a little crazy
けど正直言って私は少しクレイジーでいたいの
All my life I've been good, but now
私は全部の人生いいこでいたわ、けど今は
I, I, I, am thinking what the hell
私は考えてる、どうだっていい
All I want is to mess around
ただめちゃくちゃしたい
And I, I, I don't really care about
そして本当にどうでもいい
If you love me
もしあなたが私を愛しても
If you hate me
もしあなたが私を嫌いでも
You can't save me
あなたは私を守れない
Baby, baby
ベイビー、ベイビー
All my life I've been good, but now
私は全部の人生いいこでいたわ、けど今は
Whoooooooa what the hell!
わーぁ、どうだっていい!
What? What? What the hell
なに?なに?どうだっていい!
So what? If I go out on a million dates? (yeah yeah yeah yeah)
だからなに?もし私が100万回デートに出掛けたとして?
You never call or listen to me anyway (yeah yeah yeah yeah)
あなたは決して電話もかけないし私の話を聞いたことない、とにかく
I'd rather rage than sit around and wait all day (yeah yeah yeah yeah)
私は1日中待つより怒り狂うほうがまし
Don't get me wrong, I just need some time to play (e-yea)
誤解しないで、ただ駆け引きが必要なだけ
You're on your knees, begging please, stay with me (?)
あなたは膝まずいてお願いするの、側にいてって
But honestly I just need to be a little crazy (crazy! )
けど正直言うと私は少しクレイジーでいたい
All my life I've been good, but now
私は全部の人生いいこでいたわ、けど今は
I, I, I, am thinking what the hell
私は考えてる、どうだっていい
All I want is to mess around
ただめちゃくちゃしたい
And I, I, I don't really care about
そして本当にどうでもいい
If you love me
もしあなたが私を愛しても
If you hate me
もしあなたが私を嫌いでも
You can't save me
あなたは私を守れないわ
Baby, baby
ベイビー、ベイビー
All my life I've been good, but now
私は全部の人生いいこでいたわ、けど今は
Whoooooooa what the hell!
わーぁ、どうだっていい
La la la la la la la
ラララララララ
Whoa whoa whoa
わーぁ、わーぁ、わーぁ
La la la la la la la
ラララララララ
Whoa whoa whoa
わーぁ、わーぁ、わーぁ
You say that I'm messing with your head
あなたは言う、わたしがあなたの頭をおかしくさせるって
Boy, I like messing in your bed
ボーイ、わたしはあなたのベッドでふざけるのが好き
Yeah, I am messing with your head
そうよ、わたしがあなたの頭をおかしくさせるの
When I'm messing with you in bed
あなたのベッドでめちゃくちゃするとき
All my life I've been good, but now
わたしは人生いいこでいたわ、けど今は
I, I, I, am thinking what the hell (what the hell! )
わたしは考えてる、どうだっていい(どうだっていい!)
All I want is to mess around
ただめちゃくちゃしたい
And I, I, I don't really care about (I don't care about! )
そして本当にどうでもいい(どうだっていい!)
All my life I've been good, but now
わたしは人生いいこでいたわ、けど今は
I, I, I, am thinking what the hell
わたしは考えてる、どうだっていい
All I want is to mess around
ただめちゃくちゃしたい
And I, I, I don't really care about (If you love me)
そして本当にどうでもいいの(あなたが私を愛していても)
If you love me (you know)
もしあなたが私を愛しても(あなたは知ってる)
If you hate me (you know)
もしあなたが私を嫌いでも(あなたは知ってる)
You can't save me
あなたは私を守れない
Baby, baby (If you love me)
ベイビー、ベイビー(もしあなたが私を愛しても)
All my life I've been good, but now
私は人生いいこでいたわ、けど今は
Whoooooooa what the hell!
わーぁ、どうだっていい
La la la la la la la la la la
ラララララララ
La la la la la la la la la
ラララララララ

○The word that I examined
・messing おかしくさせる
・cuz=because
・on your knees 膝まずく
・begging 物乞いをする
・rage 怒り

495/6460

0 件のコメント:

コメントを投稿