2014年7月5日土曜日

Avril Lavigne “Bad Reputation”

Today I translated the text of the song into Japanese. The song which l translated is “Bad Reputation” of Avril Lavigne. Avril Lavigne is my favorite singer.

○Avril Lavigne “Bad Reputation”

I don't give a damn bout my reputation
私は自分の評価を与えない
You're living in the past
あなたは過去にすんでいる
It's a new generation
それは新しい世代
A girl  can do what  she wants to do
その女の子はしたいことが出来る
And that's what  I'm gonna do
それは私がしようとしていること
And I don't give a damn bomn my bad reputation
私は自分の悪い評判をあたえない
Oh no, not me
おーいや、私じゃない
And I don't give a damn bout my reputation
私は自分の評価を与えない
Never said I wanted to improve my station
私は決して自分の立場を高めたいなんて言わない
And I'm only don't good
そして私はただ素晴らしい
When I'm havin' fun
私が楽しんでいるとき
And I don't have to please on me
私は自分を楽しませなくてもいいの
And I don't give a damn bout my bad reputation
私は自分の悪い評判をあたえないわ
Oh no, not me
おーいや、私じゃない
Oh no, not me
おーいや、私じゃない
I don't give a damn bout my reputation
私は自分の評判をあたえない
I've never been afraid of any deviation
私は他とは違うことを恐れないわ
And I don't really care
私は本当に心配しない
If ya think I'm strange
もしあなたが私を奇妙だと思っても
I ain't gonna change
私は変わらない
And I'm never gonna care bout my bad reputation
私は決して私は悪い評判を気にしない
Oh no, not me
おーいや、私じゃない
Oh no, not me
おーいや、私じゃない
And I don't give a damn bout my reputation
私は自分の評判をあたえない
The world's in trouble
世界は困惑している
There 's no communication
コミュニケーションがないの
And everyone can say
全員が言う
What they want to say
彼らがいいたいことを
It never gets better anyway
それは決して何もよくならない
So why should I care bout a bad reputation anyway
なぜ私は悪い評判を気にしなくちゃいけないの ともかく
Oh no, not me
おーいや、私じゃない
Oh no, not me
おーいや、私じゃない
I don't give a damn about my bad reputation
私は自分の悪い評判をあたえない
You're living in the past
あなたは過去にすんでいる
It's a new generation
それは新しい世代
And I only feel good
私はただよしとしか感じない
When I got no pain
私がない痛みをえたとき
And that's how I'm gonna stay
どのようにして私はとどまればいいの
And I don't give a damn bout my reputation
私は自分の評判をあたえない
Oh no, not me
おーいや、私じゃない
Oh no, not me
おーいや、私じゃない
Oh no, not me
おーいや、私じゃない


○The word that I examined
・damn ちぇっ
・bout=about
・reputation 評判、うわさ
・generation 世代
・improve 改良する、高める
・station 立っている場所
・deviation (普通から)はずれること
・ya=you




305/5729


0 件のコメント:

コメントを投稿